Feeds:
نوشته
دیدگاه

Archive for 9 ژانویه 2012

درود بر تو دوست خوبم :

 

چرا نواختن موسیقی افسردگی را برطرف می‌کند

مطالعات جدید نشان داده، نواختن آلات موسیقی، می‌تواند به افراد افسرده کمک کند تا بر این بیماری فائق آیند.

به گزارش ایندیپندنت، محققان فنلاندی طی تحقیقی دریافتند جوانان افسرده‌ای که در جلسات موسیقی درمانی شرکت کرده‌اند، در آنها نشانه‌های افسردگی و نگرانی نسبت به افراد افسرده‌ای که تنها در جلسات مشاوره درمانی شرکت می‌کنند، کمتر است.

به گفته محققان، موسیقی درمانی به بیمار کمک می‌کند تا عواطف و احساساتش را از طریق یک فعایت لذت بخش بیان کند.

موسیقی درمانی به بیمار اجازه می‌دهد تا بیمار در موقعیت‎هایی که قادر به صحبت کردن نیست، از طریق یک روش بی‌کلام به بیان خود و احساساتش بپردازد.

محققان معتقدند، موسیقی درمانی زمانی که در کنار روش‌های درمانی استاندارد، همچون تجویز دارو، روان درمانی و مشاوره قرار گیرد، روند بهبود افسردگی و نگرانی در بیمار سرعت بیشتری می‌یابد.

 

این ساز، شناخته شده ترین و مرسوم ترین نوع گیتار در ایران است.


«»»»»»»

البته قابل ذکر است که بنده از آن جا که نواختن گیتار رابسیار دوست دارم، چند سال پیش ،

تقریبا شش _ هفت سال پیش یک عدد گیتار کلاسیک خریداری نمودم ولی بلد نبودم بنوازمش

 



آموزش گیتار رفتم اما پس از چند ماهی استاد مربوط نمیتوانست در شهر ما بماند وکلاس موزیک من تعطیل شد. درسته به قول آقای همسر که گفت مگر نمیتوانستی نزد فرد دیگری بروی و از فرد دیگری باد بگیری گیتار نوازی را، که من به ایشون گفتم آخر تو که میدانی حال جسمی ام خوب نبود….




تا درودی دگر بدرودالبته عکس گیتار نواز پیدا نشد

+ نوشته شده در  دوشنبه نوزدهم دی 1390ساعت 11:20  توسط شهلا  |  نظر بدهید

Read Full Post »